tirsdag den 23. marts 2021

Vi er ved at være tæt på

Happy er nu gået ind i den 9 graviditets uge. Hvalpene er færdigudviklet og er tæt på deres endelig fødsels vægt. Vi er nemlig ved at været tæt på en forestående fødsel. Den kommer formentlig i weekenden 🍀 

Vi har sammen indviet hvalperummet, hvor Happy og jeg sover side om side. Mig på en madras og Happy i fødekassen. De små fylder gevaldigt i maven og trykker på blæren. Så vi er typisk oppe en gang om natten, hvor hun skal ud og tisse. 

Happy måler nu 83 cm rund om buen (startede på 55 cm) og hun er kuglerund. Hvalpene har flyttet sig længere ned og det er besværligt for hende at finde en passende sidde stilling og det er også svært at finde en god måde at ligge på. De sparker og tumler rundt inden i maven og det både mærkes og ses tydeligt. Jeg kan få timer til at gå med at nusse hende på den store mave. 

Det er der nu også tid til for de sædvanlige gode lange gåture er blevt meget afkortet da energien og tempoet ikke er særlig højt længere. 

Er ret sikker på at Happy er mindst lige så utålmodig med at få de små “gul(d) klumper” ud som alle os der venter i spænding på at se hvad der gemmer sig derinde. 

I kan forvente at jeg opdatere Facebook og Instagram med billeder efter fødslen. 

Men i hvalpekøbere, som står på min liste får ikke af vide om der er en hvalp til jer før de første par dage er gået. Vi skal lige over de første risikable døgn og når alt så forhåbentlig er gået som det skal så giver jeg lyd. 

Tænk hvis der blev lovet en til jer og det utænkelige skulle ske 🙈

Så væbn jer med tålmodighed og vent til jeg giver lyd 🍀








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tilbageblik på 2021

2021 lakker mod enden og jeg ser tilbage på et år som har været fuld af kontrastfyldte følelser. Et år fyldt med forventningens glæde, masse...